AdCreative Recenze
Shrnutí recenze
Adcreative.ai se profiluje jako nejpoužívanější AI nástroj pro tvorbu reklamních kampaní. Dle referencí na jeho webu jej využívá celá řada předních značek, mezi kterými nechybí například Microsoft či Red Bull. Jeho hlavním účelem je vytváření poutavých reklamních bannerů, ale také sofistikovaných reklam, u nichž byste ani na první pohled neřekli, že se jedná o propagační materiály. Slibuje přitom až 14× vyšší konverzi reklamy a můžete si ho navíc na 5 dní vyzkoušet zcela zdarma. Tomu jsem samozřejmě neodolal ani já a podrobil ho svému testování. Jak si tento nástroj tedy doopravdy stojí?
Výhody
- Nástroj prověřený miliony klientů
- Možnost vyzkoušet si nástroj na 5 dnů zdarma
- Propracovaný systém tutoriálu
- Velmi snadná orientace v aplikaci
- Můžete importovat svou značku přímo z vašeho webu
- Spojení se sociálními sítěmi a dalšími nástroji
Nevýhody
- Chybí čeština
- Relativně drahé balíčky
- Problémy se zrušením předplateného
Jako první vás jistě bude znamenat cena. V tomto ohledu je sice AdCreative poměrně drahou záležitostí, avšak v porovnání s podobnými nástroji se jedná o průměr. Pokud si vyberete čtvrtletní nebo roční platbu, získáte navíc poměrně slušnou slevu. Jestliže si chcete nástroj nejdříve vyzkoušet, máte k dispozici pětidenní zkušební verzi, kde pouze zadáte informace o své kartě a můžete následně okamžitě předplatné zrušit.
Zde se hodí upozornit, že mnoho uživatelů v minulosti hodnotilo AdCreative negativně, protože jim strhávalo platby i po ukončení předplatného. Jestliže tedy ještě nevíte, zda ho budete využívat, doporučuju se zaregistrovat s jednorázovou platební kartou, která se vymaže okamžitě po založení účtu.
Cena za měsíc
|
Od 615 Kč (při roční platbě) |
Verze zdarma
|
(na 5 dní) |
Co musím AdCreative opravdu nechat, je množství nástrojů, které skrývá. Můžete si tak okamžitě po vytvoření svého brandu zvolit, jakým způsobem bude vaše reklama orientovaná. Nejspíše vás nepřekvapí, že nejlépe se mu vede v psaní textů, ale ani obrázky a videa nevypadají vůbec špatně. Dokonce si můžete vybrat také celý balíček reklam, vytvářet persony obchodníků pro váš web nebo si podle zadaných údajů zkontrolovat, zda je vaše reklama v souladu se zákony a firemní politikou. Nástroj umožňuje také nahlédnout na reklamy konkurence a rychle tak zjistit, jak to dělá ona. Pro dokonalý marketing tak máte k dispozici téměř vše.
Jak se pohybovat v AdCreative?
Ze všeho nejdříve je nutné si po registraci založit svůj brand. Stačí napsat jeho název, vložit logo a nastavit jeho zevrubný popisek, aby tak algoritmy mohly správně nastavit vaši reklamu a další nástroje. Poté už jen přejdete do sekce projektů, kde jednoduchým kliknutím vytvoříte novou reklamní kampaň. V ní už dostanete k ruce možnosti, které jsem vám představil na obrázku výše. Všechno je přehledné a pokud máte alespoň základní znalosti v angličtině, rychle se v AdCreative vyznáte.
Vytváření textů
|
|
Vytváření videí
|
|
Vytváření obrázků
|
|
Vytváření audio
|
Chcete vdechnout svému brandu nový život? Vyzkoušejte to s AdCreative!
Generování textů v AdCreative
AdCreative se chlubí tím, že čerpá z podkladů v rámci více než 250 milionů efektivních reklamních textů, které prošly AI testováním. Díky tomu můžu říct, že jsou jeho reklamní texty poměrně dobré a dobře optimalizované pro potřeby vyhledávačů. Samotné generování je nesmírně jednoduché a efektivní. Jestliže máte svůj web, stačí pouze zadat odkaz na něj a AdCreative provede jeho detailní analýzu. Okamžitě tak vytvoří popis vaší služby a stanoví její název. Kvitujeme, že si dokáže nástroj i sám přeložit jazyk, takže přelouská i češtinu a dokáže do češtiny také text vygenerovat. Vám stačí jen vybrat si, jaký typ textu chcete.
V mém testovacím rozhraní jsem nastavil GATE Framework, tedy obecný reklamní text. Cílovou skupinou jsem nastavil vás, naše čtenáře a za svůj cíl jsem si vybral získání leadů. Pak jsem už jen nastavil tone of voice na přátelský a nechal jsem na AI, zda použije nebo nepoužije emotikony. Musím uznat, že výsledky vůbec nejsou špatné, posuďte sami!
Nejspíše by to chtělo trochu učesat, tu a tam trochu upravit frázování, ale jako základní info do vyskakovacího okna nebo krátká zpráva pro naše nové čtenáře to rozhodně není špatné. Nástroj tak pomůže těm, kteří rychle potřebují texty a nehledají příliš originality nebo si například nemohou v raných fázích svého podnikání dovolit osobního správce textů.
Generování obrázků v AdCreative
Vizuál je neoddělitelnou součástí reklamy už od jejích počátků. To, jak dobře je zvládnutý, často rozhoduje o úspěšnosti daného produktu. Je tedy dobře, že i AdCreative umožňuje tvorbu různých obrázků, kdy si dokonce můžete vybrat, jak má váš obrázek vypadat. Zda má být třeba jako realistická fotka nebo například spíše trochu přestřelená fantasy verze. To je skvělé, když máte například více různých produktů, které mají mít trochu jinou „duši“.
Jelikož jsem si chtěl pořádně otestovat, jak AdCreative mé prompty pochopí a jak do detailu je vezme, připravil jsem si pro něj složitější zadání, které znělo:
Noční náměstí s vysokými budovami, kde je logo 5NEJ na obrovských obrazovkách a lidi si na něj ukazují.
Níže přikládám výsledek a musím říct, že obrázek se mi například oproti textům příliš nelíbí. Vybral jsem fotorealistické řešení, přesto obrázek působí opravdu velmi uměle, což je však u AI pochopitelné. A to jsem ze tří výsledků vybral opravdu ten nejlepší. Ostatně posoudit to můžete sami.
Celkově však na pokyny AdCreative reaguje poměrně dobře. Doporučuju je dávat v angličtině, protože v češtině sice částečně pochopí, co po něm chcete, ale zkrátka to není ono. Snažte se být také detailní, ale příliš to nepřehánějte. V ten moment se totiž algoritmy ztratí sami v sobě a obrázek působí naopak hůře. Jestliže tedy máte na grafiku svého produktu extrémně vysoké požadavky a chcete ji dotáhnout do posledního detailu, člověka v tomto ohledu nic nenahradí.
Další reklamní nástroje
Tím však samozřejmě nabídka nástrojů v rámci AdCreative nekončí. Vytvářet s ním totiž můžete také například:
- Reklamní bannery a letáky
- Produktové fotografie
- Jednoduchá videa s textem a vašim produktem
- Reklamy pro sociální sítě
- Vytvářet si série reklam
- Reklamy s příběhem
- Fotografie s módním zbožím
- Rychlé reklamy
- Vlastní šablony
Osobně doporučuju při tvorbě reklamy skrze AdCreative co nejvíce využívat vlastní nápady, fotografie produktů nebo vaše loga a nechat AdCreative je spíše doladit nebo vás nasměrovat tím správným směrem. Úplná tvorba kompletní grafické a textové kampaně přeci jen zatím pokulhává a je vidět, že to na AI ještě zcela nechat nemůžeme.
Nevýhodou u AdCreative je jeho poměrně omezená zákaznická podpora, kterou můžete kontaktovat pouze prostřednictvím live chatu, který je dostupný v pravé spodní části obrazovky. Dostupný by měl být nepřetržitě, avšak někdy bohužel není nikdo k dispozici. Naštěstí odpovědi na nejčastější otázky najdete v rámci sekce nápovědy nebo v propracovaném tutoriálu, který si můžete aktivovat vždy při využívání nových funkcí.
Kontaktní e-mail
|
|
Kontaktní formulář
|
|
Live chat
|
|
Telefon
|
|
Nápověda
|
Závěrečné hodnocení
Musím říct, že mě AdCreative poměrně překvapil. Nabízí širokou paletu různých nástrojů, které pokrývají prakticky každou část moderní reklamní kampaně. Představuje tak poměrně šikovný nástroj, který vás může navést tím správným směrem. Ačkoliv se však hodí například pro tvorbu jednoduchých grafických prvků, rozhodně jej nemůžu doporučit jako něco, co pro vás jednoduše vytvoří dokonalé kampaně nerozeznatelné od těch z rukou šikovných grafiků a textařů. Má také trochu vyšší cenovku a nenabízí podporu českého jazyka. Je však prověřený světovými značkami a při dostatečně kvalitně zadaném promptu umí stvořit i nečekaně kvalitní produkty. Kolem a kolem, já jsem s ním byl spokojený.