MailerLite vs MailChimp
Připravil jsem si pro vás srovnání nástrojů pro e-mail marketing a to konkrétně MailerLite vs MailChimp. Obě dvě služby patří mezi oblíbené a v tomto článku je mezi sebou porovnám a uvedu výhody a nevýhody.
Detailní porovnání MailerLite vs MailChimp
Na základě mého srovnání e-mailových nástrojů si můžete prohlédnout detailní porovnání.
zdarma
|
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
|
20 $ (cca 477 Kč)
|
23 $ (cca 552 Kč)
|
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
|
60 $ (cca 1 432 Kč, až 2 500 kontaktů)
|
35 $ (cca 840 Kč)
|
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
|
100 $ (cca 2 388 Kč)
|
66 $ (cca 1 584 Kč)
|
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
|
135 $ (cca 3 295 Kč)
|
125 $ (cca 2 999 Kč)
|
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
|
285 $ (cca 6 806 Kč)
|
(až 1 000 kontaktů)
|
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
|
|
|
Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
|
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
|
|
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
|
|
Import a export kontaktů
|
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
|
|
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
(jen pro prémiový tarif)
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
(tarif Essentials)
|
|
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
|
5/5
|
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
0/5
|
Výborná
|
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Špatná
|
Recenze nástrojů MailerLite a MailChimp
MailerLite Recenze
Mailer Lite je skvělý nástroj na e-mail marketing, který oceňují především začátečníci. Do 1 000 kontaktů je bezplatný, a to bez razantních omezení na funkcích. V tomto tarifu máte i autoresponder či jiné pokročilé funkce. Cena placených tarifů je cenově o mnoho nižší než u konkurence. Oceňuji přehlednou administraci a možnost tvorby landing pages na sběr emailů.
Výhody
- Mají štědrý tarif zdarma
- Čisté a jednoduché uživatelské prostředí
- Snadné vytváření e-mailových kampaní
- Jedno z nejlevnějších řešení pro e-mail marketing
Nevýhody
- Postrádá některé pokročilejší funkce
MailChimp Recenze
Mailchimp patří mezi klasiku e-mail marketingového světa. Vhodný je jak pro majitele internetových obchodů, tak i pro bloggery. Méně vhodný je pro affiliate marketing, protože se neslučuje s jejími podmínkami použití. Je vhodný i do začátku podnikání, protože nabízí poměrně výhodný tarif zdarma, který si však můžete obohatit o nějaké funkce cenově dostupným placeným tarifem. Prostředí administrace je navíc velmi uživatelsky přívětivé.
Výhody
- Plánování e-mailů podle časových zón
- Velice jednoduché ovládání
- Dostačující tarif zdarma
Nevýhody
- Blokují účty, u nichž se zjistí, že provozují affiliate marketing
- Některé pokročilé funkce ukryté do “dražšího PRO účtu”
- Podpora a web nejsou v češtině
- Na dotazy jsem nedostal odpověď
Moje hodnocení MailerLite
MailerLite je skvělou volbou pro ty, kteří s e-mail marketingem teprve začínají, ale i pro ty, kteří hledají spolehlivý a levná nástroj na odesílání e-mailů. Ve verzi zdarma můžete posílat e-maily až na 1 000 kontaktů, a to velmi oceňuji. Navíc v tomto tarifu nejste tolik omezeni, jako u jiných poskytovatelů. Nabízí intuitivní rozhraní, díky kterému snadno vytvoříte profesionální e-mailové kampaně bez technických znalostí, a to velmi rychle.
Moje hodnocení MailChimp
Pro někoho, kdo s e-mail marketingem začíná, by mohl být MailChimp vhodný respektive jeho tarif zdarma, ale pokud máte anebo plánujete větší databázi kontaktů, tak si připlatíte. Web není přeložený do češtiny a podpora rovněž nefunguje v češtině. Na moje dotazy klientská podpora dokonce ani neodpověděla. Obrázek si o službě MailChimp asi uděláte sami.
Porovnání MailerLite vs MailChimp
Podívejte se na rychlé srovnání těchto nástrojů podle mých recenzí.
Co je lepší? MailerLite a nebo MailCimp?
Z mé osobní zkušenosti doporučím raději MailerLite. Tarif zdarma je přesně to, co potřebujete, pokud si nějaký nástroj na e-mail marketing chcete vyzkoušet. Když vám nebude vyhovovat tarif zdarma, tak můžete zvolit placené tarify, které jsou v porovnání s konkurencí opravdu levné. Když k tomu přidám ještě super jednoduchou administraci a tvorbu e-mailů, tak je dle mého o vítězi rozhodnuto. MailerLite osobně využívám a jsem rád, že i v porovnání s MailChimp si vede dobře.
Vyzkoušejte MailerLite zdarma
Vyzkoušejte si porovnávané nástroje
Název | Vyzkoušet |
---|---|