MailerLite vs MailChimp

Připravil jsem si pro vás srovnání nástrojů pro e-mail marketing a to konkrétně MailerLite vs MailChimp. Obě dvě služby patří mezi oblíbené a v tomto článku je mezi sebou porovnám a uvedu výhody a nevýhody.

Vladimír Pilný
Vladimír Pilný

Vydáno: 17. 12. 2024

Aktualizováno: 19. 1. 2025

Detailní porovnání MailerLite vs MailChimp

Na základě mého srovnání e-mailových nástrojů si můžete prohlédnout detailní porovnání.

vs.
Finance
zdarma
Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 500 kontaktů.
20 $ (cca 477 Kč)
23 $ (cca 552 Kč)
Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 2 000 kontaktů.
60 $ (cca 1 432 Kč, až 2 500 kontaktů)
35 $ (cca 840 Kč)
Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 5 000 kontaktů.
100 $ (cca 2 388 Kč)
66 $ (cca 1 584 Kč)
Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 10 000 kontaktů.
135 $ (cca 3 295 Kč)
125 $ (cca 2 999 Kč)
Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
Kolik měsíčně zaplatíte za tarif do 20 000 kontaktů.
285 $ (cca 6 806 Kč)
Ano (až 1 000 kontaktů)
Vyzkoušení zdarma
Poskytovatel umožňuje vyzkoušet si verzi zdarma na určitou dobu nebo s určitým omezením.
Ano
Posílání e-mailů
Ano
Statistiky e-mailů
Statistika míry prokliků a míry otevření
Ano
Ano
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
Ano
Ano
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
Ano
Tvorba e-mailů
Ano
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
Ano
Ano
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
Ano
Ano
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
Ano
Ano
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
Ano
Ano
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
Ano
Ano
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
Ano
Ano
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
Ne
Ano
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
Ano
Správa databáze a lokaliazce
Ano
Import a export kontaktů
Ano
Ano
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
Ano
Ano
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
Ano
Ano
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
Ano
Ano
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
Ano
Ne
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
Ne
Podpora
Ne
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
Ne
Ano (jen pro prémiový tarif)
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
Ano (tarif Essentials)
Ano
Email nebo kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
Ano
Ne
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
Ano
Ano
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
Ne
5/5
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
0/5
Výborná
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
Špatná

Recenze nástrojů MailerLite a MailChimp

MailerLite Recenze MailerLite Recenze

Shrnutí recenze

Mailer Lite je skvělý nástroj na e-mail marketing, který oceňují především začátečníci. Do 1 000 kontaktů je bezplatný, a to bez razantních omezení na funkcích. V tomto tarifu máte i autoresponder či jiné pokročilé funkce. Cena placených tarifů je cenově o mnoho nižší než u konkurence. Oceňuji přehlednou administraci a možnost tvorby landing pages na sběr emailů.

Celkové skóre 9.8/10 se skládá z hodnocení všech 30 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
Hodnocení redakce
hodnoceno 30 parametrů
9.8/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 23x
4.4/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
Finance
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
Posílání e-mailů
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
Tvorba e-mailů
10/10
Celkové skóre 8.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
Správa databáze a lokaliazce
8.5/10
Celkové skóre 6.6/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
Podpora
6.6/10

Výhody

  • Mají štědrý tarif zdarma
  • Čisté a jednoduché uživatelské prostředí
  • Snadné vytváření e-mailových kampaní
  • Jedno z nejlevnějších řešení pro e-mail marketing

Nevýhody

  • Postrádá některé pokročilejší funkce

MailChimp Recenze MailChimp Recenze

Shrnutí recenze

Mailchimp patří mezi klasiku e-mail marketingového světa. Vhodný je jak pro majitele internetových obchodů, tak i pro bloggery. Méně vhodný je pro affiliate marketing, protože se neslučuje s jejími podmínkami použití. Je vhodný i do začátku podnikání, protože nabízí poměrně výhodný tarif zdarma, který si však můžete obohatit o nějaké funkce cenově dostupným placeným tarifem. Prostředí administrace je navíc velmi uživatelsky přívětivé.

Celkové skóre 7.0/10 se skládá z hodnocení všech 30 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
Hodnocení redakce
hodnoceno 30 parametrů
7.0/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 121x
9.8/10
Celkové skóre 7/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 2 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 5 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 10 000 kontaktů (bez DPH)
  • Cena měs. - 20 000 kontaktů (bez DPH)
  • Vyzkoušení zdarma
Finance
7/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 3 parametrů:
  • Statistiky e-mailů
  • Plánování emailů
  • Autoresponder
Posílání e-mailů
10/10
Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
  • Responzivní šablony emailů
  • Náhledy emailu v různých zařízeních
  • Jednoduchý editor obrázků
  • Vlastní design pomocí HTML a CSS
  • Správa souborů
  • Navržení šablony mailu na míru
  • A/B testování
Tvorba e-mailů
8.8/10
Celkové skóre 8.5/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Import a export kontaktů
  • Segmentování kontaktů
  • Poskytnutí opt-in formulářů
  • Možnost odhlášení z odběru
  • Podpora vlastních polí
  • Web v češtině
Správa databáze a lokaliazce
8.5/10
Celkové skóre 5/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Podpora v češtině
  • Live chat
  • Email nebo kontaktní formulář
  • Telefon
  • Odpověď do 24 hodin
  • Odpovědi/Otázky
  • Kvalita podpory
Podpora
5/10

Výhody

  • Plánování e-mailů podle časových zón
  • Velice jednoduché ovládání
  • Dostačující tarif zdarma

Nevýhody

  • Blokují účty, u nichž se zjistí, že provozují affiliate marketing
  • Některé pokročilé funkce ukryté do “dražšího PRO účtu”
  • Podpora a web nejsou v češtině
  • Na dotazy jsem nedostal odpověď

Moje hodnocení MailerLite

MailerLite je skvělou volbou pro ty, kteří s e-mail marketingem teprve začínají, ale i pro ty, kteří hledají spolehlivý a levná nástroj na odesílání e-mailů. Ve verzi zdarma můžete posílat e-maily až na 1 000 kontaktů, a to velmi oceňuji. Navíc v tomto tarifu nejste tolik omezeni, jako u jiných poskytovatelů. Nabízí intuitivní rozhraní, díky kterému snadno vytvoříte profesionální e-mailové kampaně bez technických znalostí, a to velmi rychle.

Moje hodnocení MailChimp

Pro někoho, kdo s e-mail marketingem začíná, by mohl být MailChimp vhodný respektive jeho tarif zdarma, ale pokud máte anebo plánujete větší databázi kontaktů, tak si připlatíte. Web není přeložený do češtiny a podpora rovněž nefunguje v češtině. Na moje dotazy klientská podpora dokonce ani neodpověděla. Obrázek si o službě MailChimp asi uděláte sami.

Porovnání MailerLite vs MailChimp

Podívejte se na rychlé srovnání těchto nástrojů podle mých recenzí.

9.8/10
  • Mají štědrý tarif zdarma
  • Čisté a jednoduché uživatelské prostředí
  • Snadné vytváření e-mailových kampaní
  • Jedno z nejlevnějších řešení pro e-mail marketing

7.0/10
  • Plánování e-mailů podle časových zón
  • Velice jednoduché ovládání
  • Dostačující tarif zdarma

 

Co je lepší? MailerLite a nebo MailCimp?

Z mé osobní zkušenosti doporučím raději MailerLite. Tarif zdarma je přesně to, co potřebujete, pokud si nějaký nástroj na e-mail marketing chcete vyzkoušet. Když vám nebude vyhovovat tarif zdarma, tak můžete zvolit placené tarify, které jsou v porovnání s konkurencí opravdu levné. Když k tomu přidám ještě super jednoduchou administraci a tvorbu e-mailů, tak je dle mého o vítězi rozhodnuto. MailerLite osobně využívám a jsem rád, že i v porovnání s MailChimp si vede dobře.

Vyzkoušejte si porovnávané nástroje


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!